piątek, 19 kwietnia 2024

Nauczyciele przeznaczają mniej więcej trzech lekcji języka polskiego na realizację ścieżki regionalnej w cyklu rocznym na każdym z trzech poziomów, jak napisał jeden z nauczycieli: „Realizuję od 2 – 4 godzin w roku szkolnym, w zależności
od tego, czy jest to klasa I, II, czy III. W ramach języka polskiego realizuję tematy związane
z historią Suwalszczyzny, legend regionalnych i suwalskiej gwary”. Podobnie jak również ten nauczyciel, znakomita większość realizuje tematy powiązane z legendami, podaniami i baśniami, gwarą oraz dodatkowo lokalnymi tradycjami, choć jak zauważyć można po analizie odpowiedzi uczniów,
ci mało z tych lekcji pamiętają. Pedagodzy skarżyli się na brak pomysłów, ciekawych, gotowych materiałów i brak czasu na szukanie czegoś przydatnego do realizacji takich lekcji. Nauczyciele najczęściej pomocy poszukują w Internecie i w zasobach bibliotek szkolnych, choćby wszyscy podawali jedynie jeden tytuł, książkę J. Bacewicza, Podstawy edukacji
regionalnej – ziemia suwalska. Wspominali również, że pomocne okazują się być przewodniki regionalne.

Previous

Transformacja społeczna

Next

Zmiany kulturowe w średniowiecznej Polsca

Check Also