Radiowa reklama od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Reklamodawcy doskonale wiedzą, że radia słucha wciąż wiele osób i co więcej, że mają oni zaufanie do tego, co słyszą na radiowej antenie. Emitują więc oni swoje spoty i tym samym docierają do szerokiego grona odbiorców.
Czy ta forma reklamy jest skuteczna? Jeśli chodzi o media i prezentowane w nich reklamy, to jednym z kluczowych elementów jest docieranie do określonych grup odbiorców, co określa się mianem segmentacji rynku. I radio doskonale w te potrzeby się wpisuje. Prezentowane tu reklamy docierają skutecznie do właściwych odbiorców. Nie do wszystkich, ale właśnie do tych, do których miały z założenia dotrzeć, do których reklama jest kierowana.
Poza doskonałym dotarciem do określonych grup, reklamę radiową charakteryzuje też stosunkowo niewielki koszt. Nie trzeba naprawdę wiele płacić, aby skutecznie się rozreklamować. Trzeba tylko określić, czy ze względu na osoby, do których wiadomości zawarte w reklamie są kierowane, interesuje nas radio lokalne, ogólnopolskie, czy może międzynarodowe.