Działania na polu marketingu internetowego można rozpocząc na kilka sposobów. Facebook,pozycjonowanie Google,bannery,buttony,lub pop-upowe reklamy to kilka z popularnych i „bezpiecznych” rozwiązań. Zalożenie konta na facebooku to dopiero początek drogi. Obranie strategii umieszczania postów, języka jakim będziemy komunikowali się z ich odbiorcami (formalny, w trzeciej osobie,kolokwialny),czas w jakim kolejne notki pojawiają się na profilu,ich treść ( własna bądz zaczerpnięta) a także komunikacja w komentarzach i jej czestotliwość to ledwie część bardzo istotnych aspektów strategii takich działań. Internauci to grupa ludzi dynamicznie poznająca środowisko sieci a także doskonale orientująca się w pasjonującyh ich kwestiach. Adaptacja do zmiennych warunków w sieci jest więc niezbędna dla skutecznego funkcjonowania narzedzi marketingowych, nierzadko wymuszając konieczne zmiany szybciej anizeli zakładała to poćzatkowa strategia długoterminowa. Za przykład można podać szybko zdobywające popularność aplikacje typu Instagram skłaniające do rozpoznania wśród narzędzi marketingu graficznego z którym wg mnie. nie nalezy jednak przesadzać gdyż przesyt bodzców graficznych w zalewie informacji może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego .