Słysząc z różnych stron sprzeczne informacje o prawach klientów, można się pogubić. Oto mała ściąga z konsumenckich przywilejów.
Klient ma prawo reklamować przeceniony towar na tych samych zasadach co towar pełnopłatny. Wyjątkiem jest towar z wadą, która spowodowała jego obniżkę. Do reklamacji uprawnia nie tylko paragon. Zgodnie z ustawą konsumencką, dowodem zakupu może być faktura, wydruk z terminala kart płatniczych czy zeznanie świadka. Wszelkie dowody zakupu warto skserować, gdyż tusz szybko blaknie. Do złożenia reklamacji wymagany jest jedynie dowód zakupu. Nawet towar bez oryginalnego opakowania sprzedawca ma prawo przyjąć do reklamacji. Warto przed zakupami spytać sprzedawcę o możliwość zwrotu towaru bez wad. Zgodnie z prawem, gdy nie ma o takiej możliwości wzmianki w regulaminie sklepu, sprzedawca nie przyjmie go z powrotem. Najlepiej gdyby potwierdził tą informację na paragonie wraz z terminem obowiązującym na zwrot towaru. Cena za przedmiot przy półce lub metce, jest ceną obowiązującą. Nie można zgadzać się na płacenie większej kwoty bo zaszła pomyłka. W interesie sklepu jest, by wszystko w nim było na miejscu. Jeśli różnice cenową dostrzeże się po zakupach, ma się prawo zażądać zwrotu nadpłaconej kwoty. Trzeba zwrócić się wtedy do kierownika sklepu lub do działu obsługi klienta. Gdy to nie przyniesie rezultatu, składa się pisemną skargę. Ostatecznością jest zgłoszenie sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Teraz, gdy znasz swoje prawa, możesz śmiało kupować. To kiedy zakupy?