Gdy rano w kioskach i na różnego rodzaju stoiskach pojawiają się gazety, ludzie chętnie je kupują, bo często obawiają się tego, że po południu może już ich zabraknąć. Poranna prasa to dla wielu rytuał. Dlatego firmy, które chcą reklamować swoje produkty czy usługi reklamują się właśnie poprzez prasę.
Reklama w prasie kupionej rano jest bardzo skuteczna. Rzadko jest tak, że ktoś przeczyta gazetę raz i wyrzuca ją do kosza. Z reguły leży ona, inni ją przeglądają, a sam nabywca często powraca do zamieszczonych treści, opublikowanych wiadomości, czy fragmentów o charakterze kulturalnym. Jednocześnie więc na tę samą reklamę natyka się kilka razy. To niewątpliwie bardzo skuteczny sposób na to, aby reklama została w pamięci.
Wybierając media do zamieszczenia reklamy warto pamiętać, że reklama pisana wciąż traktowana jest przez odbiorców jako najbardziej wiarygodna. Nie budzi tyle wątpliwości, co reklama telewizyjna, czy radiowa. A jeśli odbiorca podchodzi do niej, jako prawdziwego, rzetelnego przekazu, jest skuteczna.