sobota, 12 października 2024

prawności na które metoda audiolingwalna kładła nacisk to sprawność słuchania przede wszystkim, która po wielu ćwiczeniach uruchamiała sprawność mówienia, następnie czytania i pisania/ w tej kolejności/
Metoda audiolingwalna jest istotną i przełomową sposobnością w historii nauczania języków obcych, ponieważ jej założenia miały podstawy w najnowszych wtedy ( koniec lat 50tych) badaniach psychologicznych/ behawioryzm Skinnera/ , a oprócz tego lingwistyce strukturalnej/Leonard Bloomfield w USA/.
Do dziś jest wykorzystywana z powodzeniem w tych fazach lekcji, kiedy nowy materiał, gramatyczny czy leksykalny jest wprowadzany i utrwalany poprzez wiele ćwiczeń kontrolowanych, wspomniany tzw. drills/dryl językowy/, które w konsekwencji prowadzą do opanowania sprawności mówienia, automatyzowania struktur językowych w umysłach uczących się. Unikanie analizy gramatyki, wprowadzanie nowych struktur gramatycznych w sposób nieuświadomiony przez uczących się, czyli tzw, nauczanie indukcyjne, aktualnie tak bardzo popularne pomiędzy dobrze umotywowanej rzeszy uczących się, a też w nauczaniu dzieci, tzw. grupy YLs, które wszak nie są zdolne do analizy języka, niemniej jednak świetnie przyswajają go za pomocą technik zaczerpniętych z metody audiolingwalnej. W dzisiejszej dobie wykorzystujemy różnorakie środki audio-wizualne jako bodźce tak popularne w tej metodzie. Tak jak wtedy, staramy się zminimalizować obecność języka ojczystego na lekcjach języka obcego, nagradzać dobre reakcje językowe, tak, ażeby uczący się osiągnął cel.

Previous

System edukacyjny Europy

Next

Losy Polaków w Mołdawii

Check Also