poniedziałek, 9 września 2024

Marketing internetowy usprawnia proces przekazywania informacji – czyniąc go bardziej dynamicznym, pozwala dotrzeć z reklamą, czy przekazem do szerokiego wachlarza odbiorców – ułatwia zatem pozyskiwanie nowych klientów, wydaje mi się zatem, że główne jego zalety to usprawnienie dostępu do informacji dla użytkowników Internetu, efektywniejszy obieg
informacji – na skalę globalną, i ulepszenie komunikacji danej firmy z otoczeniem. Ten sposób promocji wydaje się w dzisiejszych czasach najlepszym z kanałów mających na celu dotarcie do potencjalnego konsumenta. Czym jest marketing internetowy, według mnie, najkrócej określić go można jako pewien proces społeczny i zarządczy mający na celu wyprodukowanie, zaoferowanie i wypromowanie konkretnego produktu lub usługi z wykorzystaniem cyberprzestrzeni internetowej. Jego celem jest promocja i sprzedaż produktów i usług z wykorzystaniem nowego kanału przekazu – stron WWW i Internetu oraz przynależnych doń sfer takich jak – blogi, fora dyskusyjne, czy portale społecznościowe jak np. Facebook. Szczególnie interesująca wydaje się być forma marketingu ambientowego jaką jest bardzo obecnie popularny trendsetting zaliczany do ogólniejszej grupy marketingu szeptanego. Jest to jedna z lepszych form promocji – oparta bowiem jest na promowaniu produktów, czy też konkretnych marek przez konkretne osoby samym sobą – idealnym tego przykładem jest działalność „szafiarek” – reklamujących na swoich modowych – lifestylowych blogach wszelakie produkty i usługi począwszy od sklepów odzieżowych, obuwniczych, jubilerskich, przez restauracje, salony SPA i domy wypoczynkowe, po sieci telefoniczne, producentów telefonów, tabletów, samochodów, itp. itd. Tak rozumiany marketing internetowy sprzyja wytwarzaniu pozytywnych skojarzeń z konkretną marką – produkty opisywane przez młode osoby jako użyteczne, dobre jakościowo, czy też po prostu modne łatwiej zyskują aprobatę innych młodych ludzi – gdyż aspekt perswazyjny nie jest tu akcentowany odbiorcy blogów często nie uświadamiają sobie ich perswazyjnej funkcji – w tym rodzaju komunikacji chodzi o formę – dam Ci dobrą radę, ja tego używam, dla mnie ten produkt lub usługa są dobre -spróbuj i Ty, dzielę się z Tobą tym co odkryłam, i co jest naprawdę warte zakupu. Taka forma reklamy sprzyja także wywoływaniu dyskusji między blogowiczkami o produkcie, a zatem informacja o nim dociera do coraz większej liczby użytkowników internetowych. Takie osobiste komunikaty są wiarygodne – są bowiem przekazywane przez autentycznych konsumentów, a zatem ich wartość i realizm korzyści wzrasta – nie są zachwalane przez anonimowych aktorów występujących z reklamach, lecz przez osoby, które po wypróbowaniu produktu – swoje zadowolenie postanowiły zamanifestować i polecić innym daną rzecz. Każdy człowiek jest bowiem bardziej skłonny wierzyć opinii wydanej przez
podobną mu społecznie i kulturowo, czy wiekowo osobę, często także osobiście znaną, ułatwia to tworzenie i rozpowszechnianie rekomendacji i pozytywnej opinii o konkretnych dobrach konsumpcyjnych.Marketing Internetowy, i jego poszczególne odmiany, są wielką szansą dla firm, gdyż wiarygodność reklam telewizyjnych ciągle maleje, staje się ona szumem informacyjnym lub też neutralnym tłem, którego oddziaływanie jest coraz mniejsze.

Previous

Media przyszłości - social media - fanpage osobisty czy firmowy

Next

Fotowoltaika w polskich gospodarstwach domowych: Zrównoważona rewolucja energetyczna na horyzoncie

Check Also