Na rynku polskim w 2003 roku popularność wyszukiwarek takich jak onet.pl, wp.pl, google.pl mniej więcej rozkładała się na podobnym poziomie, po około 30% rynku.
Po roku 2003 wyszukiwarka google.pl sukcesywnie zdobywała przewagę nad pozostałymi silnikami wyszukiwania. Przez ostatnie 7 lat wyparła konkurentów, zyskując na polskim rynku miano zdecydowanego lidera. Niedawny konkurent Google – Onet w dniu dzisiejszym w swojej wyszukiwarce wykorzystuje silnik Google, a co za tym idzie zasięg rynku i ilość osób korzystających z tego silnika jeszcze się zwiększył.
znane przez wyszukiwarkę strony generują największy ruch i właściciele witryn chcą i dążą do tego aby umieścić tam swoje strony WWW. Duży ruch generowany jest nie tylko na podstawie dostępności pierwszych stron w SERPie lecz także dlatego, że te strony uważane są przez większość użytkowników za godne zaufania, skoro zostały ocenione wysoko i znalazły się na czołowych miejscach.
Niekiedy zmienność wyników wyszukiwania jest skutkiem różnic między centrami danych. Podczas przeprowadzania wyszukiwania, zapytanie jest wysyłane do centrum danych w celu pobrania wyników wyszukiwania. Centrum danych jest to miejsce, w którym skupiono komputery podłączone wspólnymi łączami do sieci, często współpracującymi ze sobą. W przypadku centrum danych Google, można mówić o jednym z wielu rozrzuconych po świecie centrów obliczeniowych. Istnieje wiele centrów danych, a o tym, do którego z nich zostanie wysłane zapytanie, decyduje wiele czynników (takich jak lokalizacja geograficzna i obciążenie serwerów). Ponieważ centra danych nie są aktualizowane jednocześnie, wyniki wyszukiwania mogą się nieznacznie różnić w zależności od tego, do którego centrum danych wysłano zapytanie.
Nie ma gwarancji stałego miejsca witryny w indeksie ani jej rankingu w wynikach wyszukiwania.